Pohádkové pohlazení

recenze, , 19.05.2023
7 hlasů
7 hlasů, 7 kraťoučkých příběhů pro malé děti, které ukazují 7 lidských slabostí. Závist, lakomství, lenost nebo marnivost… Ale nejen je. Jak už to tak v pohádkách bývá, ukazují také víru v poučení a v to, že dobré srdce každého z nás dokáže dělat opravdové zázraky. Vydavatelství Čti mi! přichází s neobyčejnou audioknihou krátkých pohádek, které pohladí po duši i nejednoho dospělého.
Zdánlivě obyčejné pohádkové příběhy pro nejmenší. A přeci se v každém z nich ukrývá hlubší rovina. Hlavní hrdinové, lidé i zvířátka, v nich totiž často dělají chyby a špatná rozhodnutí. Poučí se z nich a bude to stačit na to, aby jim ostatní odpustili?

Každý z příběhů trvá okolo 7 minut a je tak ideálním poslechem před spaním, po kterém si ještě s dítětem můžete povídat o tom, co právě zaznělo. Co bylo v příběhu špatně? Proč se náš hrdina zachoval právě takto a neposlouchal své srdce už od samého začátku? Stačí někdy málo, abychom své chyby mohli napravit, nebo musí každý projít dlouhou a trnitou cestou, než si je uvědomí? Každé vyprávění končí krátkým shrnutím, které je dobře pochopitelné i pro nejmenší děti. Ale nebojte se –⁠ jsme v pohádce, takže každý z příběhů nakonec dopadne samozřejmě dobře.

Jemná a příjemná hudba 7 hlasů pochází z pera Ondřeje Morcinka, stejně jako uspořádání pohádek, ve kterých můžeme poznat některé náměty Karla Jaromíra Erbena nebo Boženy Němcové. A právě hudební podkres je to, co je na celé audioknize naprosto unikátní. Dostal totiž dokonce více prostoru než samotné vyprávění. Hudba podbarvuje každičkou minutu poslechu a zaznívá i v poměrně dlouhých pauzách mezi jednotlivými příběhy, v nichž krásně otevírá prostor k tomu, aby ve vás mohl příběh doznít.

Přímo pohádková laskavost čiší i z hlasu Gabriely Žilinské, která se ujala interpretace všech pohádkových příběhů i postav. Když se do něho zaposloucháte, nabydete lehce dojmu, že jste se ocitli přímo uprostřed děje a jednotlivá dobrodružství prožíváte spolu s malými i většími hrdiny. Tak nějak se totiž ideálně snoubí s hudbou a vy máte po chvilce poslechu pocit, že k sobě prostě neoddělitelně patří.

Všichni hrdinové příběhů své dobré srdce nakonec najdou. A my si od nich můžeme vzít ponaučení, že chybovat může každý. Důležité je si to ale včas uvědomit, své chyby napravit a příště je už neopakovat.