Audiolibrix zveřejnil výsledky už 8. ročníku Velkého audioknižního průzkumu – jediného takto komplexního monitoringu posluchačského chování a priorit u nás. Na množině celkem 4910 respondentů, kteří se od října do prosince průzkumu zúčastnili, se potvrzují dlouhodobé trendy i růst audioknižního trhu.
Stejně jako v minulosti, i aktuální průzkum ukázal, že audioknihy jsou tématem zejména pro věkovou skupinu
35–54 let, z níž se rekrutovalo celých 56 % respondentů. Znovu mírně narostlo procento prvoposluchačů, kteří se s audioknihami seznámili v loňském roce vůbec poprvé (13 %).
Celých 56 % dotazovaných uvedlo, že k poslechu používají
specializované audioknižní mobilní aplikace, 21 % se pak spokojí s běžným hudebním přehrávačem na mobilu nebo tabletu.
Nejčastěji posloucháme při domácích pracích (21 %), jako řidiči (15 %) či večer při usínání (14 %) a při odpočinku (12 %). Potvrzuje se, že poslechu audioknih se věnujeme vždy sami (60 %) či většinou sami (29 %).
Vyhledávané jsou jednoznačně
nekrácené audioknihy (78 %) s hudební složkou. K nákupu nás nejspíše přiměje jméno autora předlohy (19 %), anotace (18 %), recenze (17 %), žánr (16 %), ukázka (13 %) a výběr interpretů (11 %). Naopak cena audioknihy je rozhodující pouze pro 4 % dotázaných.
Podívejte se na kompletní data získaná ve Velkém audioknižním průzkumu 2021 a porovnejte je s výsledky minulých ročníků, které uvádíme v tabulce: